S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

KONTAKTY

Zuzana Šafrová
tel: +420 607 065 720
napište nám
IČO: 66403898

ZAJÍMAVOSTI

arr3Nabídka spolupráce Máte pocit, že by vaše přípravy (nebo jiné motivační materiály) mohly obohatit práci s dětmi a... arr3UKÁZKY zdarma na váš emailZajímaly by vás ukázky bloků, příprav k inspiraci? Rádi Vám je pošleme. Vyžádejte si je zde ►... arr3PŘÍPRAVA K ZÁPISU aneb Co má umět předškolák před vstupem do ZŠDoporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku zdroj http://www.msmt.cz (materiál... arr3Den ve školce - den paní učitelkyJak probíhá JEDEN den paní učiteky a dětí v mateřské škole Práce učitele a příprava není... arr3Perličky ze školky   Jarní květiny, jak je znají děti... Děti dostaly za úkol na druhý den, donést nějakou... arr3Patří dvouleté děti do mateřských škol?Poslední dobou se na toto téma dost hovoří a rovnou za mne odpovídám - pokud je otázka " Patří... arr3Knihy, které jsme využili v MŠ - dětské knihyKnihy pro děti, které jsem již využili najdete zde   Aktuálně využívané novinky:   Halloween ... arr3Platové tabulkyTarify nalezneme v následujících platových tabulkách, které navrhlo Ministerstvo práce a sociálních... arr3Co Vás ještě může zajímata mohlo by se hodit... ;-)     Vyrobte si domácí modelínu za pár korun      Dostaneme...

Facebook - jsme online

---------------------------------------------------

Moje paní učitelka je nejkrásnější!

Sleva 10% pro paní učitelky

AKČNÍ nabídka právě teď!

 Kolagenová kosmetika Inventia. Správné množství kolagenu způsobuje, že naše pokožka zůstává pevná, pružná a zvlhčená, kosti silné a klouby ohebné.

---------------------------------------------------

Hodnocení a zkušenosti s přírodními

výživovými doplňky stravy - Finclub

 

--------------------------------------------------

My se barev nebojíme! ;-)

 

 

POSILOVÁNÍ IMUNITY dětí i dospělých

 

 

 



PŘÍPRAVA K ZÁPISU aneb Co má umět předškolák před vstupem do ZŠ

Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

zdroj http://www.msmt.cz (materiál je na webu v pdf. souboru a lze ho vytisknout a vyvěsit na veřejně přístupném místě).

► Jak můžete pomoci svým dětem s přípravou na zápis?

 

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

 co má umět dítě před vstupem do školy, co by měl umět předškolák

 


1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být
samostatné v sebeobsluze
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně) svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
  • je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, používá ubrousek)
  • zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce,
  • použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
  • zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví
  • další pomůcky, srovná hračky)
  • postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 

 
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • zvládá odloučení od rodičů
  • vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
  • projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
  • ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
  • je si vědomé zodpovědnosti za své chování
  • dodržuje dohodnutá pravidla

 
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
  • mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
  • mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
  • rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
  • má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
  • pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
  • používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
  • spolupracuje ve skupině

 
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se
    stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)
  • zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.) tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
  • vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
  • umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
  • rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat
  • řadí zpravidla prvky zleva doprava
  • používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák)

 

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
  • složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
  • rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)
  • rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
  • sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
  • najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
  • rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)
  • postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
  • reaguje správně na světelné a akustické signály

 

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních
matematických pojmech
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
  • orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
  • porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
  • rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
  • rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
  • třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
  • přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
  • chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
  • rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký,
    lehký)



7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si
zapamatovat a vědomě se učit
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
    „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
  • záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
  • pamatuje si říkadla, básničky, písničky
  • přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
  • postupuje podle pokynů
  • pracuje samostatně



8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s
vrstevníky ve skupině
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
  • navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
  • nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
  • je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
  • zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
  • vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
  • k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
  • je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

 

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
  • je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí
  • svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
  • zná celou řadu písní, básní a říkadel
  • zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
  • vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
  • hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli

 

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

 

  • vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
  • zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat,
  • dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)
  • ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
  • má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)
    přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
  • má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)
    chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře),
  • uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné,
    neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
  • zná faktory poškozující zdraví (kouření)
  • uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí

 

Jak můžete pomoci svým dětem s přípravou na zápis do ZŠ?

► Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.

► Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.

► Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.

► Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.

► Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.

► Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.

► Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.

► Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.

► Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

zdroj: http://www.msmt.cz/file/39797/

 KuliFerda jde do školy 1. Příprava na zápis do 1. třídy

► KuliFerda jde do školy 1.

(Příprava na zápis do 1. třídy)

Pracovní sešity v edici KuliFerda jde do školy jsou praktickou a hravou pomůckou pro ověření a upevnění dovedností, schopností a znalostí dítěte před vstupem do základní školy. Aktivity podporují u dětí rozvoj školní zralosti, pomáhají s přípravou na zápis a podílejí se na úspěšném vstupu do 1. třídy ZŠ. Pracovní listy jsou zpracovány v souladu s Desaterem pro rodiče dětí předškolního věku vydaným MŠMT.

 Rozvoj grafomotoriky. Jak rozvíjet kreslení a psaní, Moderní metodika pro rodiče a učitele

► Rozvoj grafomotoriky

(Jak rozvíjet kreslení a psaní)

Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají.

Říkačky pro chytré hlavičky jsou interaktivní knížkou říkanek pro děti od 0 do 8 let, které s dětmi cvičí, kreslí, učí je zdravému životnímu stylu, bezpečnému a slušnému chování, o světě kolem nás.

► Říkačky pro chytré hlavičky

(Kreslení dle předlohy 36 stran + 11 listů pexesových karet)


Interaktivní knížka říkanek pro děti od 0 do 8 let s dětmi cvičí, kreslí, učí je zdravému životnímu stylu, bezpečnému chování, o světě kolem nás. Knížka je praktická s kroužkovou vazbou. Komplet obsahuje hlavní publikaci, kreslení dle předlohy a 4 pexesové sady.

Šikovný předškolák - příprava na zápis

► Šikovný předškolák

(Příprava na zápis)


Máte doma budoucího prvňáčka? Víte, co potřebuje umět a znát, až půjde k zápisu? Pomozte mu s přípravou!
Pracovní sešit je plný zábavných úkolů, díky nimž si děti nenásilnou formou procvičí dovednosti a schopnosti, které by měly zvládnout.
V tomto díle budeme trénovat:
• pozornost
• soustředění
• grafomotoriku
• uvolňování ruky

Školní zralost aneb Co by mělo umět dítě před vstupem do školy

► Školní zralost

(Co by mělo umět dítě před vstupem do školy)


Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky.

>>> Tématický  blok - BRZY PŮJDU K ZÁPISU…

 

ZDM0NWI3